Goud verloren, maar zilver gewonnen

2 mei 2010 - Sabadell, Spanje

Dag lieve bloglezers,

Mijn laatste dagen hier in Spanje zijn aangebroken.

Dit weekend waren de finales om het landskampioenschap. En zoals je uit de blogtitel kunt opmaken, is het niet zo verlopen zoals we hadden gewild!!

In de finale ging het er om om 2 van de 3 play off wedstrijden te winnen.

De eerste wedstrijd bij Mediterrani uit hebben we verloren met 8-7. De tweede kwamen we terug en wonnen we met 12 tegen 11. Maar helaas hebben we vandaag de laatste wedstrijd verloren met 10-12... Zij waren gewoon echt beter, vooral één speelster, die er gewoon 7 heeft ingegooid vanaf meerdere posities. Inzwemmend, van afstand, er was geen tegenhouden meer aan.

De kleur van de medaille is dus iets anders geworden dan gehoopt, maar dat neemt echt niet weg dat ik een geweldig jaar heb gehad hier in Spanje. Ik zei net al tegen een teamgenootje, als al mijn vrienden en familie hier in de buurt zouden wonen, zou ik echt zeker weten hier blijven bij deze vereniging en bij dit team. Ook nu we verloren hebben, is niemand in het team boos op elkaar, nee het lijkt wel of we een nog hechtere groep zijn geworden. Iedereen troost elkaar en herinnert elkaar er aan wat we wel allemaal hebben behaald dit jaar. Zouden we nu moeten spelen, dan zouden we iedereen verslaan, zo voelt het!! Ik ben trots op mijn team en blij met deze ervaring.

Oftewel lieve bloglezers, mijn conclusie: ook uit verlies kan je je winst halen:)

Maargoed, dinsdag weer met het vliegtuig terug naar huis, en dan tijd om thuis mijn medailles te gaan poetsen denk ik;)

Tot heel erg snel!!

un besito,

Marjoleijn

1. Gert Nonnekes:
    2 mei 2010
    Gefeliciteerd met ZILVER Marjoleijn!
    Ik zie je vast wel weer een keer eergens in het Zaanse...!
    Groetjes,
    Gert Nonnekes
  2. rianne:
    heey majo!
    wat jammer zeg! heel het seizoen heerlijk gespeeld en dan de laatste niet!
    gelukkig hebben jullie een goed gevoel aan overgehouden!

nou ik zie je snel weer
    xx
  3. Syl:
    OHHWW LIEFJE!
    ik ben trots op je hoor! Jij bent voor mij goud waard!!!...
    Wij spreken elkaar snel!!

Dikke kus, liefs Syl
  4. Herman Boutsma:
    Hy schonedochter,

Baalluh! Maar gelukkig dat je het uiteindelijk nog zo positief oppakt. Ook dat is topsport! Je hebt in ieder geval weer een hoop geleerd dit jaar, neem ik aan en een mooie ervaring rijker, goud of niet.
    We hebben Jur gisteravond nog maar even z'n hart laten luchten. Die zat er ook aardig door heen. Komt uiteindelijk toch allemaal weer goed.
    We zien je gauw!
    Herman & Tetty
  5. Bernadette:
    Hola mujera de deporte,
    Creo estas increible. Felicidades con el 'zilver'. Ik doe het je niet na en vindt het fantastisch hoe goed jij en je team gespeeld hebben.
    Tres besos por la jugadora,
    Bernadette
    PS. Ik neem aan dat je Spaans beter is geworden dan het mijne.
  6. Ellen Kuiper:
    6 mei 2010
    Hoi Marjoleijn

Tuurlijk is Goud meer dan Zilver MAAR:

- er is niemand die je dit na doet!!!!
    - het toch voor jou een "GOUDEN" jaar is geweest!

Hartelijke groet van Ellen
  7. Adri Mol:
    6 mei 2010
    Fantastisch gedaan meid en welkom thuis!

Groet Adri
  8. Joke:
    8 mei 2010
    Hoi Marjolein, wat een geweldige ervaring is het geweest, met mooie overwinningen. Heel goed dat je de stap hebt genomen en.......... nu weer terug bij familie en vriend(en). Je kunt trots zijn op jezelf. Ik hoop je binnenkort weer te zien, hartelijke groet Joke